miercuri, 10 ianuarie 2018

BĂTĂLIA DINTRE PAPA FRANCISC ȘI CONSERVATORI CONTINUĂ CU FURIE DIN CAUZA ÎMPĂRTĂȘANIEI PENTRU PERSOANELE DIVORȚATE ȘI RECĂSĂTORITE (articol în engleză din 9 ian. 2018)


de pr. prof. Ion Ciungu


Referitor la Sfânta Împărtășanie, Sf. Apostol Pavel  zice astfel:

“Căci de câte ori veţi mânca această pâine şi veţi bea acest pahar, moartea Domnului vestiţi până când va veni. Astfel, oricine va mânca pâinea aceasta sau va bea paharul Domnului cu nevrednicie, va fi vinovat faţă de trupul şi sângele Domnului. Să se cerceteze însă omul pe sine şi aşa să mănânce din pâine şi să bea din pahar. Căci cel ce mănâncă şi bea cu nevrednicie, osândă îşi mănâncă şi bea, nesocotind trupul Domnului.” (1 Corinteni, cap. 11, versetele 26-29).[1]



( a. Din articolul “Bătălia dintre Papa Francisc și conservatori continuă cu furie” … b. Să ne amintim)


a.   Din articolul “Bătălia dintre Papa Francisc și conservatori continuă cu furie” …


“Bătălia dintre Papa Francisc și catolicii conservatori din cauza Împărtășaniei pentru persoanele divorțate și recăsătorite a continuat în această săptămână când încă un episcop a semnat o declarație reafirmând învățătura tradițională a Bisericii referitoare la acest subiect și susținută de alți cinci episcopi și de un cardinal.”


“Episcopul Andreas Laun, Episcop Auxiliar Emerit (pensionar), de Salzburg, Austria, ieri și-a pus numele pe `Mărturisirea Adevărurilor Imuabile referitoare la Căsătoria Sacramentală`a anunțat Lifesite News Lifesite News reported.Așa am aflat din articolul “Battle between Pope Francis and conservatives rages on over Communion for the divorced and remarried[2], publicat în data de 9 ianuarie 2018, de James Macintyre, pe site-ul nondenominațional de știri creștine din Londra, Christian Today.


„Această declarație are scopul de a respinge interpretările liberale ale semnificativei enciclici Amoris Laetitia (`Bucuria Iubirii`), din martie 2016, a Papei Francisc, care, se spune în declarație, `a cauzat o confuzie semnificativă și tot mai mare atât printre credincioși cât și printre clerici, confuzie care atinge inima vieții Bisericii.`”


Declarația a fost emisă de trei episcopi din Kazahstan, în 31 decembrie 2017, când a fost sărbătoarea Sfintei Familii. Episcopii sunt următorii: Tomash Peta, Arhiepiscop la Arhidioceza Sfânta Maria din Astana; Jan Pawel Lenga, Arhiepiscop-Episcop Emerit (pensionar) de Karaganda; și Athanasius Schneider, Episcop Auxiliar la Arhidioceza Sfânta Maria din Astana.
Cei trei episcopi din Kazahstan care au inițiat declarația “Mărturisirea Adevărurilor Imuabile referitoare la Căsătoria Sacramentală”. De la stânga la dreapta: Tomaș Peta, Jan Pawel Lenga, Athanasius Schneider. https://www.resurrexitsicutdixit.com/?p=5955



Vineri, Cardinalul Janis Pujats, Mitropolit și Arhiepiscop Emerit (pensionar) de Riga, Letonia, a semnat, de asemenea, această declarație.

Săptămâna trecută, doi prelați italieni, Arhiepiscopul Carlo Vigano, fost nunțiu papal în SUA, și Arhiepiscopul Emerit (pensionar) Luigi Negri.


„Declarația menționează că conferințele episcopilor din unele țări au spus despre catolicii divorțați și recăsătoriți că pot primi Împărtășania, chiar dacă încă trăiesc într-o relație sexuală cu noul (noua) partener(ă), în timp ce învățătura tradițională a Bisericii, reafirmată de Papii Ioan Paul al II-lea și de Benedict al XVI-lea, este că persoanele recăsătorite pot primi Împărtășania numai dacă se hotărăsc să se abțină de la relații sexuale.”




„Despre Papa Francisc se spune că a aprobat o declarație din partea episcopilor de Malta care pretinde că evitarea sexului poate fi imposibilă și că cei care au decis că ei sunt `în pace cu Dumnezeu` pot primi Împărtășania, precum și un document ambiguu din partea episcopilor din Buenos Aires.”



„În declarația lor, aceaste personalități ale Bisericii au zis că unele documente care susțin Împărtășania pentru persoanele recăsătorite `au primit aprobare chiar de la autoritatea supremă a Bisericii`și pun în litere îngroșate următoarele: Nu este licit (non licet) a justifica, a aproba, sau a legitimiza fie direct, fie indirect, divorțul și o relație sexuală stabilă neconjugală prin disciplina sacramentală de admitere a așa-numitelor persoane « divorțate și recăsătorite » la Sfânta Împărtășanie, în acest caz o disciplină străină întregii Tradiții a credinței Catolice și Apostolice.`”


„Ei continuă să citeze Conciliul Al Doilea de la Vatican cu învățătura că `Tainele nu numai că presupun credința, dar prin cuvinte și obiecte ele o și hrănesc, o întăresc și o exprimă; tocmai de aceea ele sunt numite « taine ale credinței »`.”

“Episcopii și cardinalul zic că ei au făcut declarația acesta `înaintea conștiinței noastre și înaintea lui Dumnezeu care ne va judeca.`”

„Disputa zgomotoasă din interiorul Bisericii Romano-Catolice fierbe întruna de luni de zile.”


„În Amoris Laetitia, Papa Francisc a cerut păstorilor să-i însoțească pe aceia care s-au recăsătorit din punct de vedere civil; să verifice dacă a fost validă căsătoria lor sacramentală sau dacă pot să primească un decret de nulitate; și să-i conducă într-un proces de discernământ cu privire la responsabilitatea lor pentru acea despărțire din căsătorie și pentru situația prezentă în lumina învățăturii bisericești. Documentul Amoris Laetitia a reflectat discuții și concluzii de la întâlniri din anii 2014 și 2015 ale Sinodului Episcopilor Bisericii cu privire la familie.

..............................................................................................................

b.  Să ne amintim


Referitor la interpretarea liberală a enciclicii Amoris Laetitia, ne mai putem aminti și din următoarele articole:

-      Scandal în Biserica Catolică! FAMILIA GAY, „predată” la vedere. Document exploziv, publicat în data de 21 octombrie 2017, pe evz.ro, de Radu Pădure.[3]

-      “Amoris Laetitia” duce la schismă?, în articolul PRINCIPALELE CINCI EREZII ALE ANULUI 2016; BA CHIAR ȘASE?, publicat în data de 5 ianuarie 2017.[4]

…………………………………………………………………………………………

“Cinei Tale celei de taină, astăzi, Fiule al lui Dumnezeu, părtaş primeşte-mă: că nu voi spune duşmanilor Tăi taina Ta, nici sărutare Îţi voi da, ca Iuda; ci ca tâlharul mărturisesc Ţie: pomeneşte-mă, Doamne, întru împărăţia Ta.”





[1] Epistola întâia către Corinteni a Sfântului Apostol Pavel, cap. 11, versetele 26-29, http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?cap=11&id=12
[2] James Macintyre , Battle between Pope Francis and conservatives rages on over Communion for the divorced and remarried, Christian Today, Tue 9 Jan 2018 13:34 GMT, https://www.christiantoday.com/article/battle.between.pope.francis.and.conservatives.rages.on.over.communion.for.the.divorced.and.remarried/123251.htm

[3] Radu Pădure, Scandal în Biserica Catolică! FAMILIA GAY, „predată” la vedere. Document exploziv, evr.ro, sâmbătă 21 octombrie 2017, http://evz.ro/episcopii-catolici-invataturile-papei-pentru-a-promova-homosexualitatea.html
[4] Pr. prof. Ion Ciungu, PRINCIPALELE CINCI EREZII ALE ANULUI 2016; BA CHIAR ȘASE?, Doi sau trei în numele lui Iisus, joi 5 ianuarie 2017, http://doisautreiinnumeleluiiisus.blogspot.ro/2017/01/principalele-cinci-erezii-ale-anului_4.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

… “CARE, FĂRĂ STRICĂCIUNE [adică fără pierderea virginității], PE DUMNEZEU CUVÂNTUL L-AI NĂSCUT; PE TINE CEA CU ADEVĂRAT NĂSCĂTOARE DE DUMNEZEU, TE MĂRIM!” Acest fragment de text este din imnul CUVINE-SE CU ADEVĂRAT, imn adresat Sfintei Fecioare Maria, Mama Domnului nostru Iisus Hristos. Am observat că în unele variante de limbă engleză ale acestui imn în loc de “FĂRĂ STRICĂCIUNE” scrie “FĂRĂ PIERDEREA VIRGINITĂȚII”. În engleză “FĂRĂ STRICĂCIUNE” se spune “WITHOUT CORRUPTION”. Așa găsim în cele mai multe variante ale acestui imn. Adică, așa a fost tradus din limba greacă cuvântul “adiáfthoros”, care înseamnă “în mod incoruptibil, fără corupție, fără stricăciune”. Însă există și variante care în loc de “WITHOUT CORRUPTION” au tradus “WITHOUT LOSS OF VIRGINITY” sau “WITHOUT LOSING YOUR VIRGINITY”. Cred că este foarte binevenită această exprimare prin care se face referință la virginitatea perpetuă a Sfintei Fecioare Maria, adică virginitate înainte de Naștere, virginitate în Naștere și virginitate după Naștere. Altfel spus, această exprimare face referință clară la tainele mari ale credinței creștine, cum este și taina Zămislirii Supranaturale a lui Iisus, prin puterea veșnică a Duhului Sfânt și a Tatălui Ceresc Celui Preaînalt. În icoane, pururea fecioria sau virginitatea perpetuă a Maicii Domnului este exprimată prin cele trei stele (pe cap și pe umeri). Haideți să urmărim un videoclip de 1 minut și 23 de secunde cu acest imn cântat în limba engleză de creștini ortodocși din Scoția, cu varianta “WITHOUT LOSS OF VIRGINITY”! https://www.facebook.com/ion.ciungu.79/videos/289092387573091 Bineînțeles că se cuvine, și noi, care citim aceste rânduri, să Îi cerem Maicii Domnului favoarea de a ne permite să Îi adresăm un frumos salut, folosind cuvintele din Acatistul Bunei Vestiri: “BUCURĂ-TE MIREASĂ, PURUREA FECIOARĂ!”

Pr. prof. Ion Ciungu   "Cuvine-se cu adevărat să te fericim Născătoare de Dumnezeu, cea pururea fericită și preanevinovată și Maica...